Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vertragingsclaim via e-mail duurt even bij NS

17-01-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
NS logo 930x520
Reizigers die van NS compensatie eisen voor een vertraging, moeten soms maandenlang wachten voordat zij de claim toegewezen krijgen. Dit stelt reizigersorganisatie Rover vast, naar aanleiding van de bij hen binnengekomen klachten.

Onterechte afwijzingen

Volgens Rover wordt bij verscheidene reizigers vergoeding voor vertraging onterecht afgewezen. ,,Gedupeerden kunnen dan alleen via e-mail bezwaar maken, een proces dat tot wel vier maanden kan duren'', aldus de reizigersorganisatie.

Nieuw systeem

NS stelt in een reactie dat ,,sinds april 2017 door een nieuw systeem het aanvragen van geld terug bij vertraging juist makkelijker en sneller is geworden''. Het vervoersbedrijf erkent dat mailers ,,langer moeten wachten dan ze van ons gewend zijn'', maar dat het er hard aan werkt om ,,alle klanten zo snel mogelijk van een goed antwoord te voorzien''.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor