Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vertrouwen consumenten neemt verder toe

18-04-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
winkelen_metvrouwinhetplaat_03.jpg
De stemming onder consumenten is deze maand opnieuw iets verbeterd. De vertrouwensindicator van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) komt in april uit op min 5, twee punten hoger dan in maart. Dat betekent dat er 5 procent meer pessimisten dan optimisten zijn. Dat meldde het statistiekbureau vrijdag.
Koopbereidheid blijft laag
Consumenten hebben een positiever beeld van de economie, maar hun koopbereidheid blijft onveranderd laag. Het consumentenvertrouwen is sinds de zomer van 2013 vrijwel onafgebroken toegenomen en ligt nu op hetzelfde niveau als begin 2011.
De deelindicator economisch klimaat is vergeleken met vorige maand 3 punten gestegen naar een score van 7. Het vertrouwen in de economie is al bijna zeven jaar niet zo groot geweest, aldus het CBS.
Grote aankopen
Maar voor het doen van grote aankopen, zoals wasmachines en televisies, vindt de meerderheid van de Nederlanders de tijd momenteel net zo ongunstig als een maand geleden. Ook over hun eigen financiële situatie is men even negatief. De deelindicator koopbereidheid blijft daardoor onveranderd op -13. De koopbereidheid is nog steeds gering. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor