Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Verzekaars moeten consument goed informeren tijdens coronacrisis'

03-04-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
verzekering 1127
Verzekeraars moeten de belangen van consumenten goed bewaken tijdens de coronacrisis. Ook moeten ze tijdig informeren over de dekking van hun polissen en eventuele noodmaatregelen die zij hebben genomen.
Dit volgt uit een oproep van de Europese toezichthouder EIOPA aan de verzekeringsbranche, waarop de Nederlandse Autoriteit Financiële Markten (AFM) de aandacht vestigt. In de oproep vraagt EIOPA verzekeraars ook om flexibel om te gaan met de interpretatie van verzekeringscontracten.

'Blijf polisvoorwaarden hanteren'

Het blijven hanteren van de polisvoorwaarden is eveneens erg belangrijk. De Europese toezichthouder wees de branche er ook op dat ze moeten beseffen dat afwijken van polisvoorwaarden consequenties kan hebben voor hun financiële gezondheid en daardoor uiteindelijk voor de bescherming van de polishouders. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor