Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verzekeringsadviseur komt zorgplicht inboedelverzekering niet na

10-01-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
60 keer bekeken
  •  
Fallback image for card
Van een verzekeringsadviseur mag worden verwacht dat deze consumenten tijdig attendeert op mogelijke gevolgen voor de dekking van de verzekering. Dat concludeert de geschillencommissie van Kifid naar aanleiding een klacht van een consument die niet werd gewezen op het feit dat de dekking van de inboedelverzekering zou worden opgeschort, wanneer zijn woning op het nieuwe adres langer dan 180 dagen onbewoond bleef.

Ingebroken

Begin 2016 werd er op het nieuwe nog onbewoonde adres van de indiener van de klacht ingebroken. De inboedelclaim die de consument indiende bij de verzekeringsadviseur, werd echter niet gehonoreerd. Dit omdat de betreffende woning meer dan 180 dagen onbewoond was.

Vergoeding

De geschillencommissie van Kifid stelt echter dat de betrokken verzekeringsadviseur, die bekend was met de feiten, ten onrechte de consument niet had gewezen op het feit dat na 180 dagen leegstand de inboedel op het nieuwe adres niet langer gedekt zou zijn. Adviesbureau Portegies Advies is daarom volgens kifid de zorgplicht onvoldoende nagekomen en dient de door de consument geleden schade van bijna 9.000 euro te vergoeden. 
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor