Streamingdienst Viaplay belooft klanten te compenseren voor de slechte kwaliteit, zegt het bedrijf tegen de Consumentenbond. Vooral Formule 1-fans klagen al een tijd over de slechte kwaliteit. Het bedrijf zegt nu een telefoonlijn te openen voor mensen die problemen hebben ervaren met de streamingdienst.
De compensatie die Viaplay kan geven zou bijvoorbeeld een prijsverlaging zijn voor de periode dat de streamingdienst niet goed werkte. Ook kunnen consumenten ervoor kiezen om hun abonnement te beëindigen waarbij ze ook hun geld terugkrijgen.
Inmiddels reageert Viaplay op meldingen van consumenten op Klachtenkompas, het online klachtenforum van de Consumentenbond.
Ook riep het bedrijf klanten via sociale media op om klachten direct bij de klantenservice te melden via een speciaal telefoonnummer. Verder zegde Viaplay toe klanten te compenseren. Al maakte Viaplay daarbij wel een kanttekening: het moet duidelijk zijn dat het bedrijf de problemen veroorzaakt. En dat het in de eigen infrastructuur geen oorzaak kan ontdekken.
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond, is gematigd positief over de opstelling van Viaplay:
"Het is goed om te zien dat het bedrijf in beweging komt. Dat is hoognodig, want ook afgelopen raceweekend kwamen er weer veel klachten binnen. Er zijn dus nog steeds veel klanten die problemen ervaren. Die moeten goed geholpen worden. Viaplay kan zich er niet vanaf maken door te stellen dat de oorzaak van de problemen niet bij het bedrijf zelf ligt. We houden dan ook scherp in de gaten of Viaplay zijn belofte nakomt. Klanten die niet goed geholpen worden, kunnen dat melden op Klachtenkompas."
Ook bij Kassa hebben we aandacht besteed aan Viaplay. Lees ons artikel hier. Naar aanleiding van voornamelijk de Grand Prix van Monaco stond toentertijd de sociale media vol met klachten over slechte beeldkwaliteit en haperende streams. Bekijk hieronder het item!
Bron: Consumentenbond
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!