Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Viering Valentijnsdag op de terugtocht

14-02-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
heart-462873_1280.jpg
Het aantal Nederlanders dat Valentijnsdag commerciële onzin vindt, groeit met het jaar. Dat neemt niet weg dat naar schatting zo'n 2,9 miljoen mensen de dag der geliefden zaterdag vieren, aldus onderzoeksbureau Q&A. Vorig jaar waren dat er nog circa 2,95 miljoen en in 2013 ongeveer 3,1 miljoen.
Mensen die hun dierbare bloemen of sieraden geven, zijn volgens het economisch bureau van ING goedkoper uit dan vorig jaar. De prijzen van bloemen zijn gemiddeld 3 procent lager, die van sieraden als oorbelletjes en kettinkjes 4 procent. Dat laatste komt vooral door de daling van de zilverprijs. Zilver is op de wereldmarkt momenteel 14 procent goedkoper dan een jaar geleden.
Duurder
Een romantisch avondje uit is daarentegen duurder geworden. Kaartjes voor een concert, een toneelstuk of de bioscoop kosten nu gemiddeld 3 procent meer dan een jaar geleden. De geliefde verrassen met een etentje in een restaurant is nu 1 procent duurder dan vorig jaar. Ook chocola (1,3 procent) en geurtjes (1,4 procent) stegen in prijs, aldus het ING-bureau.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor