Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vodafone neemt extra maatregelen tegen extreem dataverbruik

07-04-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
55 keer bekeken
  •  
logo_vodafone_01.jpg
Vodafone neemt extra maatregelen om te voorkomen dat klanten extreme rekeningen voor hun gegevensverbruik krijgen. Kassa besteedde eerder aandacht aan dit onderwerp nadat een vrachtwagenchauffeur een rekening van 23.000 euro ontving omdat hij volgens Vodafone rond 27 Gb aan data had verbruikt.
De Director Commercial Activities, Harry Odenhoven, kondigt op zijn blog nu extra maatregelen aan om klanten te beschermen tegen extreme rekeningen. Het bedrijf kondigde eerder al maatregelen aan in Kassa, de nieuwe maatregelen zijn daar een aanvulling op.
Afsluiting na 60 euro dataverbruik
Om extreem dataverbruik te voorkomen worden klanten voortaan afgesloten wanneer zij in het buitenland voor meer dan 60 euro aan data verbruiken. Klanten moeten daarna expliciet aangeven meer data te willen gebruiken.
Waarschuwing bij kosten boven 500 euro
Daarnaast komen er ook maatregelen om dataverbruik in Nederland binnen de perken te houden. Particuliere klanten krijgen voortaan niet alleen in het buitenland, maar ook in Nederland een smsje wanneer zij in twee weken meer dan 100 euro aan kosten maken. Als de totale rekening (dus ook bellen en smsen) van een particuliere klanten boven 500 euro komt zal Vodafone de klant persoonlijk benaderen.
App
Tenslotte krijgen klanten de mogelijkheid hun datalimiet eenvoudig aan te passen via een app. Tot nu kon dit alleen door in te loggen op internet.
Bron: Vodafone
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor