Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Voedsel steeds vaker online besteld

19-09-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
101 keer bekeken
  •  
Salade gezond eten 930x520
Van alle online bestedingen door Nederlandse consumenten, stijgen de aankopen van maaltijden en andere etenswaren het hardst. Het aantal is het afgelopen halfjaar met 40 procent toegenomen, tegenover een gemiddelde van 6 procent voor alle online bestedingen. Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau GfK.
Volgens Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, dat opdrachtgever was van het onderzoek, is de categorie voedsel inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste productcategorieën. De groeicijfers zullen volgens Jongen ook de komende periode 'imposant' blijven.
Onder meer online boodschappen doen is een onderdeel van de voedselbestedingen. Uit een eerder onderzoek van vakblad Twinkle bleek dat supermarkt Albert Heijn de op twee na hoogste online omzet genereert.

Aankoop via smartphone

De smartphone wint bij het doen van online aankopen aan populariteit. In het tweede kwartaal van 2018 werd voor 22 procent van de online aankopen het apparaat gebruikt. Een jaar eerder was dit nog 15 procent. De laptop en desktop zijn in populariteit gedaald. De totale bestedingen van online aankopen komen voor heel 2019 neer op 25,9 miljard euro, zo is de verwachting. Dat komt neer op 260 miljoen aankopen, een stijging van 7 procent.
Bronnen: ANP, RTL Z

Meer over:

eten, online, bestellen
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor