Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wakker Dier heeft genoeg van ‘gekiloknal’ Emté

24-07-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
123 keer bekeken
  •  
varkensstal slacht vee
Wakker Dier voert vanaf vandaag de druk op bij Supermarkt Emté met een tv-campagne. Eenzelfde soort strategie werd eerder al ingezet bij het bestrijden van de plofkip.
‘Gekiloknal’
Wakker dier is het ‘gekiloknal’ meer dan zat. Volgens Wakker dier betaalt het dier de uiteindelijke prijs van het ‘gekiloknal’. Dit wordt onderstreept door het gegeven dat een varken, van zo’n 25 kilo, niet meer ruimte heeft dan een winkelwagentje. “Kiloknallers. Dat kun je niet verkopen”, aldus het persbericht van Wakker Dier.
Klantenlokker 
Supermarkten gebruiken het goedkope vlees als klantenlokker. Al In 2013 werd er afgesproken te stoppen met het zogenaamde industrievlees. Groot was dan ook de verbazing van Wakker dier het industrievarken het afgelopen halfjaar op de voorkant van de Emté-folders te vinden. Doordat Emté consequent in de bovenste regionen eindigt van de kiloknaller-ranglijst vindt Wakker het tijd om Emté op tv aan te spreken op tv.
Tweede plaats
Met meer dan 79 procent van de kiloknallers als vleesaanbiedingen eindigde Emté op een tweede plek op de kiloknaller-ranglijst. Eerste op de lijst is supermarkt Hoogvliet met 617 (82%) killoknaller-aanbiedingen.
Bron: Wakker dier
Link naar kiloknaller-ranglijst en uitgebreidere uitleg:   https://www.wakkerdier.nl/campagnes/kiloknaller-campagne/foldermonitor

Meer over:

emté, wakker dier
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor