Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wakker Dier richt pijlen op KFC

18-07-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
kip-930x520
Wakker Dier richt zich in de strijd tegen de verkoop van plofkip op de fastfoodketens. Na het begin van de campagne in 2012 tegen plofkip is deze dieronvriendelijke kip uit het versvleesschap van de supermarkten verdwenen, maar niet uit de fastfoodrestaurants.

Kentucky Fried Plofkip

Wakker Dier start daarom een campagne tegen Kentucky Fried Chicken (KFC). De dierenwelzijnsorganisatie vindt dat de fastfoodketen moet stoppen met de verkoop van plofkip, en noemt KFC voortaan Kentucky Fried Plofkip (KFP).

Opmars KFC

,,Het leven van een plofkip is zó afschuwelijk, dat kunnen fastfoodgiganten als KFC niet meer negeren. Plofkip verkopen is niet meer van deze tijd,” aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier.
Het is de eerste keer dat Wakker Dier grootschalig campagne voert tegen KFC. De keten was volgens de organisatie altijd een kleine speler in vergelijking met McDonald’s, maar is de laatste paar jaar aan een opmars begonnen. Bovendien is KFC een van de laatste grote bedrijven die nog plofkip serveert. ANP

Meer over:

plofkip, wakker dier, kfc
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor