Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wakker Dier start campagne tegen stuntvlees Albert Heijn

14-01-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
kippenvlees-930x520
Wakker Dier is een campagne gestart tegen ,,het stuntgedrag'' van Albert Heijn met vleesaanbiedingen zonder dierenwelzijnskeurmerk. De dierenwelzijnsorganisatie lanceert maandag een radiospot om dit een halt toe te roepen.
In de aanbiedingsfolders van de supermarktketen stonden vorig jaar in totaal bijna 1300 'kiloknallers', vleesaanbiedingen zonder dierenwelzijnskeurmerk. Daarmee is AH volgens Wakker Dier de meest dieronvriendelijke supermarkt in Nederland.

'Onacceptabel'

,,Onacceptabel dat Albert Heijn de dieren laat opdraaien voor hun stuntzucht. Dat moet echt stoppen'', aldus de organisatie. Vlees zonder welzijnskeurmerk komt vaak van dieren die in krappe hokken of stallen leven, geen afleiding hebben en nauwelijks daglicht zien. Bij Albert Heijn was maandagochtend niemand bereikbaar voor commentaar. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor