Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Website ODR helpt bij problemen met online kopen

15-02-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
online-shoppen-930x520
Vandaag lanceert de Europese Commissie een nieuwe website: de Online Dispute Resolution (ODR). Dit digitale platform helpt Europese consumenten om klachten over een online aankoop in Europa goedkoop, uniform en snel op te lossen buiten de rechtspraak om .
Consumenten kunnen via het  ODR platform  een klacht over een online aankoop in hun eigen taal indienen. Dit platform verwijst de consument door naar een geschillencommissie die de klacht gaat behandelen. De commissie handelt de procedure online en binnen negentig dagen af. Komen de consument en ondernemer er ondanks deze bemiddelingspoging niet uit? Dan kunnen zij alsnog voor de juridische weg kiezen. Maar dit is niet het uitgangspunt.
De ODR heeft als doel het consumentenvertrouwen in Europa te vergroten om grensoverschrijdende aankopen te stimuleren. Daarnaast stimuleert dit platform een uniforme klachtenafhandeling binnen Europa.
Voor meer informatie, klik hier . Europees Consumenten Centrum

Meer over:

online aankoop, odr
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor