Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Weg met bijengif in supermarkten'

18-04-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
bij-930x520
De supermarkten moeten een einde maken aan de verkoop van producten die zijn geteeld met bijengif. Dat zegt Greenpeace naar aanleiding van het rapport 'bijensterfte in het schap'.
De milieuorganisatie verwijt de drie grootste supermarkten in Nederland, Albert Heijn, Jumbo en Lidl, dat ze bijdragen aan de teloorgang van de bijen en ook andere bestuivers zoals hommels, wilde bijen, vlinders en zweefvliegen. De dieren raken volgens Greenpeace in de problemen door de intensieve landbouwmethoden, overmatig gebruik van schadelijke bestrijdingsmiddelen en te weinig biodiversiteit op de akkers, in de boomgaarden en in de kassen.
Greenpeace vindt dat de Nederlandse supermarkten hun maatschappelijke verantwoordelijkheid moeten nemen. "Supermarkten kunnen hun beleid verbeteren door een aantal schadelijke bestrijdingsmiddelen met voorrang uit hun keten te bannen en te zorgen dat zij geen schade meer aanrichten aan bestuivers, biodiversiteit en milieu", aldus Greenpeace. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor