Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Werklozen zoeken vaker werk via internet

06-11-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
zakenman_06.jpg
Werklozen zijn in de periode 2004-2011 bijna tweemaal zo vaak personeelsadvertenties op internet gaan bekijken. Bijna driekwart van de werklozen nam vorig jaar op internet personeelsadvertenties door. 57 procent van alle werklozen reageerde daadwerkelijk op een digitale advertentie.
Andere media
Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag heeft gepubliceerd. Het belang van personeelsadvertenties in andere media, zoals kranten en tijdschriften, neemt geleidelijk af. In 2004 zocht nog 74 procent van de werklozen op deze manier naar werk, in 2011 was dat 58 procent.
Persoonlijke relaties
Ook het zoeken van werk met behulp van persoonlijke relaties is populair. Dat kan zowel door persoonlijke contacten als via sociale media. In 2011 informeerde 55 procent van de werklozen bij familie of bekenden naar een baan.
Oudere werklozen
Oudere werklozen zoeken op een andere manier naar werk dan jongeren. Ze reageren vaker op personeelsadvertenties of bij uitkeringsinstantie UWV. Jongeren wenden zich vaker rechtstreeks tot een werkgever.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor