Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wetenschappers tegen kiloknallers

18-04-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
97 keer bekeken
  •  
kippenvlees-930x520
Vijftig wetenschappers hebben zich achter de actie van Wakker Dier tegen de kiloknaller geschaard. Zij hebben de oproep ondertekend om een einde te maken aan industrievlees en de reclame die supermarkten daarvoor maken, laat Wakker Dier maandag weten.
De hoogleraren delen de mening van Wakker Dier dat supermarkten met de reclames voor industrievlees, dus zonder een beter leven-keurmerk, een "grote negatieve invloed hebben op dieren en boeren". De vakgebieden van de ondertekenaars variëren van medische microbiologie tot wijsbegeerte, marketing en natuur- en waterbeheer.
Volgens Wakker Dier hebben supermarkten in 2015 in totaal ruim driehonderd keer per week reclame gemaakt voor industrievlees, dat is 40 procent meer dan het jaar daarvoor. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor