Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Winkeliers zien steeds vaker klant wegblijven

01-04-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
99 keer bekeken
  •  
Winkel 1127

Er komen steeds meer mensen niet opdagen bij een winkelafspraak. Tien procent van de klanten komt inmiddels zijn afspraak niet na. Dat percentage stijgt, blijkt uit navraag bij radiozender BNR bij brancheclubs. Sommige winkels zien nu al een derde van hun klanten wegblijven.

Volgens Eus Peters, directeur van de Raad Nederlandse Detailhandel (RND), kwam aan het begin van de heropening van winkels iedereen gewoon langs. De RND vertegenwoordigt grote winkelketens als Gamma, Action en MediaMarkt. Ze zien nu het aantal bezoekende klanten instorten. Met name als klanten relatief anoniem kunnen winkelen, laten zij hun bezoeker vaker op het laatste moment afweten.

Volgens INretail, de brancheorganisatie in retail non-food, haakt bij een aantal grote winkels zelfs 20 tot 30 procent van de klanten af. De schade loopt - naar men zegt - in de tientallen miljoenen euro's per week.

Bron: BNR
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor