Ben jij klant bij Ziggo? Dan kun je per 1 juli te maken krijgen met een inflatiecorrectie. Deze inflatiecorrectie geldt voor klanten die vanaf april een nieuw abonnement afsluiten, een wijziging doorvoeren of hun contract verlengen.
De provider voert de prijsverhoging door als inflatiecorrectie. In 2023 zorgde dit nog voor een heel forse stijging van de abonnementsprijzen, vanwege de destijds hogere inflatie. Gemiddeld steeg de maandelijkse abonnementsprijs vorig jaar zomer met 8,5 procent.
Indien Ziggo ook een inflatiecorrectie voor alle andere klanten doorvoert, worden zij hiervan persoonlijk op de hoogte gesteld per email of door middel van een melding op de factuur.
Het gaat om heel geringe verhogingen. De kosten voor internet stijgen bijvoorbeeld met 1 euro per maand. Klanten die een pakket hebben met zowel internet als televisie, betalen daar bovenop nog eens 50 cent extra. Klanten met een Alles-in-1-pakket (internet, televisie én telefonie) krijgen een verhoging van 1 euro + 0,50 euro + 0,50 euro. In geen geval is de wijziging op de bundelprijs hoger dan 2 euro per maand.
Naast deze bundels wordt Volop Bellen verhoogd met 0,55 cent. Het losse Kabel TV-abonnement wordt met 0,87 euro per maand verhoogd.
Providers mogen ieder jaar de tarieven verhogen in het kader van een inflatiecorrectie. Als klant mag je dat niet aangrijpen als reden om tussentijds je contract te beëindigen.
Als je abonnementsprijs dit jaar wijzigt, dan stuurt Ziggo hierover een e-mail, brief of meldt dit op de factuur.
Bron: Ziggo/Tweakers
Meer over:
ziggo, vodafoneziggo, tarieven, abonnement, tv-abonnement, internetabonnement, telefonie, prijsverhogingMeld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!