Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Extra Info: 70% van de kipvleeswaren in de supermarkt is plofkip

Reacties

Marc Jansen, directeur van CBL, de brancheorganisatie van supermarkten waar 10 supermarkten uit de steekproef lid van zijn, reageert in de studio. Volgens Jansen werkt de branche er naartoe om, net als bij de kip in het vers vlees schap, ook in het geval van de kipvleeswaren te verduurzamen.
Aldi en Lidl kwamen het slechtst uit de steekproef, met 95 en 100 procent plofkip vleeswaren in de bezochte filialen. Aldi laat Kassa weten zich de afgelopen jaren ingezet te hebben voor het stap voor stap verduurzamen van het assortiment. Het verse kipassortiment is wel omgezet naar vlees van een trager groeiend ras of Beter Leven keurmerk. De resultaten van de steekproef neemt Aldi mee als input voor verdere verduurzaming. De volledige reactie van Aldi lees je hier.
Lidl laat aan Kassa weten: ”Lidl is al geruime tijd bezig om samen met leveranciers het kipvleeswaren assortiment te verduurzamen. We zijn verheugd mee te kunnen delen dat per 1 januari 2019 het kipvleeswaren assortiment bij Lidl 100% plofkipvrij is”.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor