BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Garantie of niet?

  •  
01-05-2020
Op 24 april bij BCC een nieuwe TV gekocht, een Samsung QLED.
Deze op 25 april met alle voorzichtigheid aan de muur bevestigd. Daarna verschenen er horizontale strepen in beeld, later bleef het beeld helemaal zwart. Probleem bij BCC gemeld, die hebben het doorgezet naar Samsung, en die hebben CE Repair laten komen ter beoordeling.
Conclusie: panel is gebroken, en omdat TV het voordien wel deed (showmodel uit de winkel) is het schade van buitenaf, dus geen garantie.
Nu weet ik niet hoe ik een breuk kan veroorzaken rechtsboven in het panel, tillen doe je van onderaf, en aan de bovenkant stuur je bij om TV op z'n plek te krijgen.
Zowel BCC als Samsung verschuilt zich achter mening CE Repair, dat ik de schade veroorzaakt heb door bv hard op het scherm te duwen tijdens het plaatsen aan de wand. Dit is absoluut niet het geval. De mogelijkheid dat een panel vanuit de fabriek te strak gemonteerd is waardoor er bij het tillen extra druk is onstaan die tot dit probleem heeft geleid wordt niet eens in overweging genomen. Het is mijn woord tegen het woord van de door Samsung gestuurde reparateur, CE Repair.
Als consument kan je dan weinig meer, terwijl ik niets fout heb gedaan.

Wat nu? Als consument win je geen welles/nietes... Moet ik bewijzen dat ik niets anders had kunnen doen, of moet Samsung danwel CE Repair bewijzen dat er geen andere oorzaak kan zijn?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.