Logo Pauw
PAUW was de late night talkshow van BNNVARA met presentator Jeroen Pauw. Het gesprek van de dag met de hoofdrolspelers uit het nieuws, live vanuit Amsterdam.

Samsung roept Apple-gebruikers op volwassen te worden

  •  
06-11-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
apple 2
In een nieuwe commercial roept Samsung gebruikers van de Apple iPhone op om volwassen te worden en een Galaxy-smartphone van Samsung te kopen. Hiermee stookt het Zuid-Koreaanse bedrijf de concurrentiestrijd tussen de twee technologiegiganten weer op.
De reclamespot richt zich op de tekortkomingen die de iPhone’s van Apple door de jaren heen, ten opzichte van Samsung telefoons, hebben gehad. Zoals te weinig geheugen, het ontbreken van een stylus en het gebrek aan waterbestendigheid en draadloos opladen.
De concurrentiestrijd tussen de twee bedrijven duurt al zes jaar en begon toen Apple Samsung aanklaagde voor patentschending. Een telefoon van Samsung zou te veel lijken op de iPhone . De rechtszaak leek in 2014 een einde te hebben bereikt, maar afgelopen maand is bekend geworden dat de zaak opnieuw voor de rechter zal verschijnen.
Of de reclame iets met de rechtszaak te maken heeft is niet duidelijk. Wel is de boodschap van Samsung duidelijk; na tien jaar iPhone is het spel uit, tijd om serieus en volwassen te worden, tijd voor een Galaxy -smartphone. 
Het is afwachten of Apple zal reageren op de commercial.
Voor de oplettende kijker zit er in het laatste shot nog subtiele hint naar de vorm van het scherm van de nieuwe iPhone X,  die 3 november is uitgekomen in Nederland (let op het haar van de man in de rij).

Meer over:

apple, iphone, samsung, galaxy
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.
BNNVARA LogoWij zijn voor