Logo Pauw
PAUW was de late night talkshow van BNNVARA met presentator Jeroen Pauw. Het gesprek van de dag met de hoofdrolspelers uit het nieuws, live vanuit Amsterdam.

Taalexperts moeten ambtenaren bijspijkeren in makkelijke taal

  •  
23-10-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
72 keer bekeken
  •  
makkelijke-taal-knops-japke-ronald
Een opvallende missie van staatssecretaris Raymond Knops: hij stelt een taalbrigade van honderd experts aan om het taalgebruik van de overheid duidelijker te maken. Nog dit jaar moeten honderd overheidsteksten in brieven en formulieren verbeterd worden. NRC- columnist Japke-d. Bouma juicht dit ruimhartig toe: zij schrijft al jaren over onduidelijke taal en wat zij noemt ‘jeukwoorden’. En Ronald Snijders leert politici jip-en-janneketaal te herwaarderen.
uitzending bijwonen
Wil je een uitzending van PAUW bijwonen? Klik hier voor tickets!

Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Volg ons ook op Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn!
BNNVARA LogoWij zijn voor