Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hotelketen Fletcher informeert duidelijker over voorwaarden vouchers

  •  
24-07-2023
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
6560 keer bekeken
  •  
fletcher_1127

Hotelketen Fletcher gaat consumenten duidelijker informeren wanneer vouchers gebruikt kunnen worden. Dat laat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten nadat het Fletcher had aangesproken. Mensen die een voucher voor een hotelovernachting hadden, hadden zowel bij de Consumentenbond als bij de ACM geklaagd dat die zeer moeilijk te verzilveren waren.

Dat kwam doordat er allerlei voorwaarden golden waardoor het aantal beschikbare kamers per hotel beperkt was. Ook de prijs zal Fletcher voortaan duidelijker maken. Die bevat nu ook de onvermijdbare kosten. Zo moet bij viersterrenhotels, die 80 procent van het aanbod van Fletcher uitmaken, en op weekenddagen bijbetaald worden. Boekingskosten brengt Fletcher niet meer in rekening.

Eind vorig jaar trok de Consumentenbond over de kwestie aan de bel. Het AD en tijdschrift Libelle gaven zelfs geld terug aan bezitters van ongebruikte Fletcher-vouchers die via hun webshops waren gekocht. AD en Libelle, beide onderdeel van mediaconcern DPG Media, waren door de Consumentenbond aangesproken.

Prijs wordt voortaan vermeld inclusief onvermijdbare extra kosten

Fletcher was destijds nog niet van plan iets aan te passen. Volgens de hotelketen was de beperkte beschikbaarheid een momentopname. Maar na ingrijpen van de ACM komen de aanpassingen er dus wel. Ook wordt de prijs voortaan vermeld inclusief de onvermijdbare bijkomende kosten. 

"Het is belangrijk dat consumenten die een hotelvoucher kopen vooraf weten waarvoor ze deze wel en vooral ook niet kunnen gebruiken", stelt directeur Consumenten van de ACM Edwin van Houten. "Het aantal hotels, kamers en data waarvoor de voucher kan worden ingezet is beperkt. Dit moet voor de aankoop duidelijk zijn, zodat de consument weet wat hij koopt", aldus Van Houten. "Daarmee voorkom je teleurstellingen."

Bron: ACM / ANP

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (3)

jkn
jkn
25 jul. 2023 - 9:51
Wij hadden met 4 personen socialdeal vouchers voor een 3 gangen diner. Wij troffen een zeer karig buffet, nog geen 1 ster waard. Voor het toetje bv. Ijs moest je ekstra betalen. Verder hadden wij meer problemen, bij het cash afrekenen rekende zij 20 Euro teveel, wij vroegen gelijk het teveel betaalde bedrag terug maar dat was niet mogelijk. Wij moesten maar contact opnemen met het hoofdkantoor, na veel bellen hadden wij het geld na 6 weken terug. Nee voor ons nooit geen Fletcher meer.
HennydeBruijn
HennydeBruijn
24 jul. 2023 - 14:35
Fletcher rekend nooit per kamer maar altijd per persoon .veel hotels van fletcher worden nu geannuleerd omdat ze vol zitten met vluchtelingen .en de kamers die je boekt en opgewaardeerd zijn waar je extra voor betaald zijn zeer slecht . en neem nooit aanbiedings diner bonnen dan krijg je een apparte kaart die zeer matig is .de directie wil snel uitbreiden met het aantal hotels .laten ze eerst maar de boel in orde brengen voor ons geen fletcher meer
de vosjes
de vosjes
24 jul. 2023 - 12:41
Ook ik ben totaal niet tevrede over Fletcher hotels. Je kunt moeilijk boeken met voucher het is altijd vol en als je boekt zonder voucher kan je zo te recht. Ook zijn de kamers vies. Vloerbedekking vol met vieze vlekken en gordijnen gescheurd. Als je geluk hebt krijg je op het oog, wel een schone badkamer. In de badkamer zie je vaak schimmel, ook bij de 4 sterren hotels. Nee voorlopig geen Fletcher meer voor ons. Brrrr. Had verleden jaar nog vouchers over, maar deze vond ik in de toestanden waar wij onze kamers regelmatig aantroffen niet de moeite waard om deze te verzilveren. Nee voorlopig geen boeking meer bij Fletcher hotels. Wil geen platjes oplopen!
BNNVARA LogoWij zijn voor