BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Boete voor niet nagekomen afspraak

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
03-07-2010
  •  
32 antwoorden
  •  
Net als vele anderen laat ik elk half jaar mijn gebit controleren.
De tandartsenpraktijk stuurde mij elk half jaar een herinnering, zodat ik de afspraak niet kon vergeten. Deze praktijk werd enkele jaren geleden door een andere tandarts overgenomen.
Deze tandarts stuurt geen herinnering, maar maakt ná de controle een nieuwe afspraak, die 6 maanden in het verschiet ligt.
Waar ik bang voor was (met deze regeling), gebeurde, ik vergat mijn afspraak….
Natuurlijk had de assistent even kunnen bellen, maar deze service gaat voor dit bedrijf te ver.
’s Middag trachtte ik nog de praktijk de bellen, maar alléén ’s morgens kan men afspraken maken. De volgende dag een nieuwe afspraak gemaakt en alles was mijn inziens in orde.
De dag erop kreeg ik echter een brief met het dreigement, dat iedereen automatisch uit het patiënten bestand geschrapt wordt, als een afspraak 3x vergeten wordt.
Tevens kreeg ik meteen een boete van € 19,50 voor de niet nagekomen afspraak.
Vraag: Is de tandarts bevoegd boetes op te leggen?
Natuurlijk kan hij aantonen arbeidstijd verloren te hebben, maar bij elk bezoek moet ik 10 en soms 30 minuten wachten voordat ik geholpen word.
Is alléén zijn tijd kostbaar en kost de tijd van de patiënt niets?
Door het tekort aan tandartsen kan deze arts zich kennelijk klantonvriendelijk opstellen.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.