Op 27 februari j.l. heb ik bij Klahsen in Aschendorg (Duitsland, Niedersachsen) kinderschoenen gekocht voor 70 euros. Ik had naar Birkenstock sandalen gevraagd maar deze hadden ze niet voor kinderen maar de Legero schoenen waren "sehr gut" zei de verkoopster.. Voor deze schoenen betaalde ik 70 euros wat wel veel is voor een 7-jarige maar ik wilde dat hij goede schoenen had.
Na 6 weken belde de moeder dat de schoenen helemaal kapot waren. Vorige week ben ik met kind en schoenen naar Klahsen gegaan en de manager deed het af met ":ja, das ist normal
Dit lijkt me niet normaal, de neuzen waren helemaal doorgesleten (Goretex) en het onderliggende plastic van deze zgn. sehr gute Schuhe waren kapot. Dit kind voetbalt niet maar speelt als iedere 7-jarige wel buiten.
De manager wilde de schoenen niet terugnemen.Na aandringen heb ik het adres van de leverancier in Duitsland gekregen (Legero Schuhhandelsgesellschaft in Passau)) maar ik heb eerst maar eens een e-mail met foto's en bewijs van betaling naar Legero in Graz gestuurd (de fabrikant). Nog geen antwoord gekregen na 7 dagen.
Welke stappen kan/moet ik ondernemen.?