Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Enexis - De slimme meter die dom is

  •  
17-02-2024
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
9180 keer bekeken
  •  

In juli 2021 geeft Martijn opdracht aan zijn netbeheerder Enexis om zijn gasmeter te verplaatsen en te vervangen voor een slimme versie. Deze slimme gasmeter geeft je meterstanden automatisch door aan je energieleverancier, makkelijk toch? Bij Martijn wordt het er helaas alleen maar moeilijker op. Zijn slimme gasmeter blijkt helemaal niet zo slim te zijn, want de meter geeft zijn standen niet automatisch door.

Dan de standen zelf maar doorgeven aan de energieleverancier op de ouderwetse manier. Daar zit de frustratie bij Martijn. Of hij zit minimaal 15 minuten in de telefonische wachtrij, mét de toebehorende verschrikkelijke wachtmuziek. Of Martijn wordt geholpen door een chatbot, die zijn werk zo slecht doet dat ‘ie ontslagen zou moeten worden.

Hopeloos

Martijn vraagt meerdere keren aan Enexis om hem te helpen maar krijgt telkens het antwoord dat ze er op afstand aan werken. Dat klinkt misschien hoopgevend als dit probleem pas een week bestond, maar onderhand zit Martijn al 2,5 jaar met een domme meter thuis. Tijd voor de Belbus om verhaal te halen bij Enexis!

Bosje bloemen

Hoe kan dit nou? Dat vragen wij aan Enexis. Waarom doet die slimme gasmeter het niet en hoezo moet Martijn al 2,5 jaar wachten op een gasmeter die wèl werkt? Enexis geeft gelijk aan dat de fout bij hen ligt en wil hun gemeende excuses hiervoor aanbieden. Een week later wordt er een werkende slimme meter en een bosje bloemen bij Martijn thuis bezorgd.

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.
BNNVARA LogoWij zijn voor